• Tessel Andeweg

Het belang van reageren op reviews




Mijn leven is een stukje mooier geworden dankzij jullie. Het personeel is altijd zo vriendelijk en gastvrij en jullie hamburgers zijn echt om te smullen!”


Ha, in de pocket! Lekker gewerkt pik, high-five en door.


Wacht even. Vergeet je niet iets?


Veel ondernemers die ik spreek zien alle reviews wel binnenkomen, maar hebben weinig tijd om erop te reageren. Zonde, want hiermee laat je kansen liggen.


Waardering voor de gast

Wanneer je reageert op reviews laat je zien dat je waarde hecht aan de mening van je gasten en dat je waardeert dat iemand de moeite heeft genomen om iets achter te laten. Wanneer je reageert versterk je de band met gast, maar het werpt ook z'n vruchten af voor nieuwe gasten.


Wist je dat bijna 90% van de mensen reviews ziet als een persoonlijke aanbeveling? Misschien herken je ‘t ook wel van jezelf dat wanneer je op vakantie bent en je naar een restaurant wilt, je eerst even Tripadvisor checkt. Wat raden anderen aan?


Negatieve reviews bieden kansen

Door ook te reageren op minder positieve reviews kun je goed aan potentiële gasten laten zien dat je meedenkt en een goede service wil bieden. Daar kun je dus weer punten mee scoren!


Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je een negatieve review leest over jouw zaak en deze in jouw ogen totaal onterecht is, het stoom op dat moment uit je oren komt. In m'n volgende blog leg ik je graag uit door middel van een stappenplan hoe je hierop kunt reageren zonder volledig in de verdediging te gaan.


Ranking in Google

Een van de meest bekende plekken om reviews achter te laten is Google. Wanneer jij netjes en snel reageert op de Google-reviews, dan ziet Google dat natuurlijk ook. En reken maar van yes dat ze daar iets mee doen!


Reageer op reviews die gebruikers over uw bedrijf plaatsen. Als u op reviews reageert, laat u zien dat u uw klanten en hun feedback waardeert. Positieve, goed geschreven reviews van klanten kunnen de zichtbaarheid van uw bedrijf verbeteren en de kans vergroten dat een koper uw locatie bezoekt”, zegt Google op hun eigen website.


Overtuigd van 't belang van het beantwoorden van reviews, maar zou je het liever willen uitbesteden? Dat kan! Neem hier contact met me op en dan bespreken we samen de mogelijkheden.







10 weergaven0 opmerkingen